Zajęcia o systemie edukacji w Polsce .
- Jak wygląda polski system edukacyjny?
- Jakie były założenia reformy edukacji z 2016 r.?
- Jakie są najważniejsze dokumenty prawne dotyczące polskiego systemu edukacji?
Pierwszym etapem tych zajęć było dobranie się w grupy poprzez ułożenie wylosowanych wcześniej puzzli w całość. Powstały rysunek informował nas o poszczególnych etapach naszego systemu edukacji, który następnie omówiliśmy. Miało to nam pomóc w przedstawieniu założeń polskiego systemu edukacji naszym rumuńskim rówieśnikom.
Podczas warsztatów mieliśmy także za zadanie stworzyć własną wyspę (łącznie powstało ich kilka), na której każdy i każda z nas pełnił inną rolę, m.in. ministra edukacji, ministra spraw zagranicznych, ministra ds. bezpieczeństwa czy też wodza wyspy. Ustalaliśmy zasady obowiązujące na wyspie, mogliśmy poznać, wędrując po innych wyspach, jakie zasady ustalili mieszkańcy innych wysp. Co ważne, mieliśmy także za zadanie wskazać elementy systemu edukacji w Polsce, które wg nas powinny zostać utrzymane oraz takie, które naszym zdaniem wymagają zmian. Wśród propozycji do zmiany pojawił się m.in. wątek zmiany systemu oceniania, na formę informacji zwrotnej, nie ocen.
Na zakończenie zajęć, do specjalnie przygotowanego, podróżniczego kuferka, wrzucaliśmy karteczki z informacjami, które najlepiej oddają polską tożsamość. Pojawiły się m.in. polskie symbole narodowe, ważne daty i wydarzenia historyczne, obiekty dziedzictwa narodowego ale także typowe, polskie potrawy. W kuferku umieściliśmy także to, co chcemy ze sobą zabrać do Rumunii, a wiąże się z naszym regionem, m.in. pocztówki, a jedną z nich na pewno wyślemy z Rumunii do prowadzącego warsztaty
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz